COMPLEX QUESTIONS, FASCINATING REPLIES-EVLİYAGİL DOLAPDERE GALERİSİ

Basın Bülteni

Ocak 2019

Press Release

“Karmaşık Sorular, Büyüleyici Yanıtlar”

07.02-07.04.2019

Küratör: B​eral Madra
Basın Toplantısı:​7 Şubat 2019, 10.00-11.30Açılış: ​7 Şubat 2019, 18.30

January 2019

Evliyagil Dolapdere, çok fonksiyonlu ve kar amacı gütmeyen yeni sergi mekanını 2019 Şubat ayında açmaya hazırlanıyor. Mekanın esas amacı; sanatçılar, sanat eleştirmenleri, farklı alanlardan katılım sağlayan izleyiciler ve koleksiyonerler arasında çağdaş sanat üretimlerinin ve diyaloglarının gerçekleşeceği bir sergi alanı yaratmak. Evliyagil Dolapdere’nin 2019 yılı boyunca gerçekleşecek sergilerinin küratörlüğünü Beral Madra üstleniyor.

Evliyagil Dolapdere’nin ​“Karmaşık Sorular, Büyüleyici Yanıtlar”​adlı açılış sergisi, ​Aikaterini Geggisian,Aret Gıcır,​​Bengisu Bayrak, ​Ferhat Özgür, Fulya Çetin, Hakan Kırdar, ​Hera Büyüktaşçıyan, İlhan Sayın, Jakob Gautel, Murat Balcı, Ömer Faruk Şimşek, Reysi Kamhi ve Temür Köran’ın üretimlerini bir araya getirecek.

Evliyagil Dolapdere, Jakob Gautel’in gerçekleştireceği “Big Brother (Diktatör)” adlı kışkırtıcı performans videosunu sezonun “​Karmaşık Sorular, Büyüleyici Yanıtlar”​adlı ilk sergisinin açılışında ağırlamaya hazırlanıyor.

KARMAŞIK SORULAR, BÜYÜLEYİCİ YANITLAR

Günümüz görsel sanat üretimlerinin dışavurumları nelerdir, ve bu dışavurumları irdelemek ve çözümlemek üzere davet edilen izleyicinin tepkisi ne olmaktadır? Sürmekte olan tüm bu karşılıklı etkileşim, sanatçı açısından kendine özgü sanatsal bir kelime haznesi geliştirebilmek, ve izleyici açısından da bu kelime haznesinin anlamlarını keşfedebilmek üzere oluşturulan özgün bir arayışa dayanmaktadır. Bu karşılaşma, bir serginin, toplumun kültürel gelişimine sunabileceği bir sinerji için kaçınılmazdır.

“Karmaşık Sorular, Büyüleyici Cevaplar” sergisinin görsel dili kimliklerin ve olayların hikayeci oluşumuna dayalı önemini yitirmiştir. Betimleme, klasik sanatın belirleyici ve sembolik aracısı olmuştur, ancak nasılsa günümüzün görsel gerçekliklerine gereken karşılığı verebilecek yeterli düşünsel güce sahip olamamıştır. Ancak, son otuz yıldan beri hikayeci görsel kelime haznesi bir canlanma yaşamıştır, ve hikayesel ve anlamsal bir örüntüye sahip olan sanat eserleri, izleyiciye taze ve mücadeleci bir yorumlama ve beğeni imkanı sunmaktadır. Hiç şüphesiz bu hikayeci eserler, sanat tarihi ile ilişkili eserlerin masum ve anlam dolu imgelerinden çok uzaktadır. Bu eserler izleyicinin bakış açısını, manipülasyona uğramış siyasi görsel dil tarafından kendisine empoze edilenlere karşı yeni bir değer biçmek ve yeni bir analizde bulunmak için harekete geçirebilen bir takım neo-sürrealist ve psikolojik öğeler, ve rahatsız edici, izleyiciye meydan okuyan, lanetli imgeler barındırır.

Beral Madra

Basın Bülteni

Ocak 2019

Press Release

“Complex Questions, Fascinating Responses”

07.02-07.04.2019

Curator: B​eral Madra
Press Meeting:​7 February 2019, 10.00-12.00Opening: 7​th February 2019, 18.30

January 2019

February 2019, Evliyagil Dolapdere Gallery is opening its multifunctional non-profit gallery space to exhibit diverse forms of contemporary art productions. The gallery is motivated to provide an environment for contemporary art productions and dialogues between artists, art critics , diverse audiences and collectors… 2019 Exhibitions will be curated by Beral Madra.

The opening exhibition of Evliyagil Dolapdere Gallery entitled ​“Complex Questions, Fascinating Responses” ​will present works of Aikaterini Geggisian, Aret Gıcır, Bengisu Bayrak, Ferhat Özgür, Fulya Çetin, Hakan Kırdar, Hera Büyüktaşçıyan, İlhan Sayın, Jakob Gautel, Murat Balcı, Ömer Faruk Şimşek, Reysi Kamhi and Temür Köran.

The gallery is proud to present a provoking performance video by Jakob Gautel, “Big Brother” during the opening of ​“Complex Questions, Fascinating Responses”

COMPLEX QUESTIONS, FASCINATING RESPONSES

What are the manifestations of today’s visual art productions? And what is the reaction of the viewer, who is invited to study and decipher these manifestations? All of this ongoing interaction relies on developing a distinctive artistic vocabulary on the side of the artist and a genuine search for the meaning of this vocabulary on the side of the viewer. This encounter is inevitable for a synergie that an exhibition can offer to the cultural expansion of the society.

The visual language of this exhibition is based on narrative constitution of identities and incidents. Throughout the many epochs of 20th century contemporary art “narrative” became out of favor rendering in the visual vocabulary. Representation was the indicative and symbolic mediator of classical art and was somehow not so intelligent enough for today’s visual realities. However since three decades narrative visual vocabulary experienced a revival and art works with narrative complexity and ambiguity offer a fresh and challenging interpretation and appreciation. No doubt these narrative works are far from the innocent and purposeful imagery of the art-historical works.

Beral Madra

 

KARMAŞIK SORULAR, BÜYÜLEYİCİ YANITLAR

Günümüz görsel sanat üretimlerinin dışavurumları nelerdir, ve bu dışavurumları irdelemek ve çözümlemek üzere davet edilen izleyicinin tepkisi ne olmaktadır? Sürmekte olan tüm bu karşılıklı etkileşim, sanatçı açısından kendine özgü sanatsal bir kelime haznesi geliştirebilmek, ve izleyici açısından da bu kelime haznesinin anlamlarını keşfedebilmek üzere oluşturulan özgün bir arayışa dayanmaktadır. Bu karşılaşma, bir serginin, toplumun kültürel gelişimine sunabileceği bir sinerji için kaçınılmazdır.

“Karmaşık Sorular, Büyüleyici Cevaplar” sergisinin görsel dili kimliklerin ve olayların hikayeci oluşumuna dayalı önemini yitirmiştir. Betimleme, klasik sanatın belirleyici ve sembolik aracısı olmuştur, ancak nasılsa günümüzün görsel gerçekliklerine gereken karşılığı verebilecek yeterli düşünsel güce sahip olamamıştır. Ancak, son otuz yıldan beri hikayeci görsel kelime haznesi bir canlanma yaşamıştır, ve hikayesel ve anlamsal bir örüntüye sahip olan sanat eserleri, izleyiciye taze ve mücadeleci bir yorumlama ve beğeni imkanı sunmaktadır. Hiç şüphesiz bu hikayeci eserler, sanat tarihi ile ilişkili eserlerin masum ve anlam dolu imgelerinden çok uzaktadır. Bu eserler izleyicinin bakış açısını, manipülasyona uğramış siyasi görsel dil tarafından kendisine empoze edilenlere karşı yeni bir değer biçmek ve yeni bir analizde bulunmak için harekete geçirebilen bir takım neo-sürrealist ve psikolojik öğeler, ve rahatsız edici, izleyiciye meydan okuyan, lanetli imgeler barındırır.

Beral Madra

Basın Bülteni

Ocak 2019

Press Release

“Complex Questions, Fascinating Responses”

07.02-07.04.2019

Curator: B​eral Madra
Press Meeting:​7 February 2019, 10.00-12.00Opening: 7​th February 2019, 18.30

January 2019

February 2019, Evliyagil Dolapdere Gallery is opening its multifunctional non-profit gallery space to exhibit diverse forms of contemporary art productions. The gallery is motivated to provide an environment for contemporary art productions and dialogues between artists, art critics , diverse audiences and collectors… 2019 Exhibitions will be curated by Beral Madra.

The opening exhibition of Evliyagil Dolapdere Gallery entitled ​“Complex Questions, Fascinating Responses” ​will present works of Aikaterini Geggisian, Aret Gıcır, Bengisu Bayrak, Ferhat Özgür, Fulya Çetin, Hakan Kırdar, Hera Büyüktaşçıyan, İlhan Sayın, Jakob Gautel, Murat Balcı, Ömer Faruk Şimşek, Reysi Kamhi and Temür Köran.

The gallery is proud to present a provoking performance video by Jakob Gautel, “Big Brother” during the opening of ​“Complex Questions, Fascinating Responses”

COMPLEX QUESTIONS, FASCINATING RESPONSES

What are the manifestations of today’s visual art productions? And what is the reaction of the viewer, who is invited to study and decipher these manifestations? All of this ongoing interaction relies on developing a distinctive artistic vocabulary on the side of the artist and a genuine search for the meaning of this vocabulary on the side of the viewer. This encounter is inevitable for a synergie that an exhibition can offer to the cultural expansion of the society.

The visual language of this exhibition is based on narrative constitution of identities and incidents. Throughout the many epochs of 20th century contemporary art “narrative” became out of favor rendering in the visual vocabulary. Representation was the indicative and symbolic mediator of classical art and was somehow not so intelligent enough for today’s visual realities. However since three decades narrative visual vocabulary experienced a revival and art works with narrative complexity and ambiguity offer a fresh and challenging interpretation and appreciation. No doubt these narrative works are far from the innocent and purposeful imagery of the art-historical works.

Beral Madra